Fietsen door Indonesië, Bali 2 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu Fietsen door Indonesië, Bali 2 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu

Fietsen door Indonesië, Bali 2

Door: Henk de Kruijf

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

13 December 2012 | Indonesië, Denpasar

We zitten in Zandvoort, Valkenburg en Ibiza op een en hetzelfde moment. Touristen uit Rusland, Australië, Zweden en ook nog wat Nederlanders en andere Europeanen.

Eerst van de technische dienst van het hotel gereedschap geleend en een fiets klaargemaakt. De aardige monteur van het hotel rijdt voor naar de fietsenwinkel in Kuta. Ik probeer uit te leggen waar het om gaat. Uiteindelijk gaan we de andere fiets ophalen. De betreffende klem is merkspecifiek en dus niet te krijgen. We vervangen het totale onderdeel vanaf het frame door een universeel stuk. Dit past wel maar het stuur komt een stuk lager te zitten en de rem en versnellingshandels zijn zo niet te bereiken.

Uiteindelijk is de fiets van (en Yvonne dus) de klos. Op haar fiets zit een vlinderstuur en dat is door het te draaien in hoogte te verstellen. De fietsenmaker monteert de nieuwe onderdelen en ik de rem- en versnellingshandels en de overige onderdelen die op het stuur gemonteerd zitten. Het ziet er een beetje raar uit maar er is op te fietsen. Ik heb contact met onze fietsenmaker thuis. Ik geef alle informatie door maak foto's van het ontbrekende onderdeel en geeft het framenummer door. Omdat het onderdeel besteld moet worden, besluiten we niet op Bali hierop te wachten. Ik geef een adres door in Yogyakarta op Java. Als alles goed gaat zijn we daar begin januari. Dan halen we daar het onderdeel op en monteren alles weer op Yvonne haar fiets. Zoals het nu is zullen we het er mee moeten doen, onderweg kunnen we alles nog wel wat bijstellen zodat Yvonne toch goed op haar fiets zit.

Maar voorlopig fietsen we weer en gaan de kermis eens bekijken. Er zitten drie giebelende meisjes op een bankje achter ons, uiteindelijk wagen ze het erop, of ze met ons op de foto mogen. Eerst begrijp ik het niet en denk dat wij een foto van hen moeten maken. Nee ze willen met ons op de foto, een voor een, tussen ons in en de vriendinnen maken met elkaars mobieltje een foto. Veel gelach en bedankjes. We blijven wat verbaasd achter.

• 13 December 2012 - 14:18

Chris En Elly:

Hallo Yvonne en Henk .

Net begonnen en al weer veel meegemaakt!! Het is altijd spannend te lezen wat jullie nu weer hebben beleefd. Hopelijk gaat het fietsen vooral voor Yvonne goed. Ga lekker genieten en ook met mooie jonge meisjes op de foto. Leuk voor later !!!
    Hier gaat alles prima. Het lopen gaat steeds beter en Hans (fysio) doet de rest.
    Lieve luitjes ,ga lekker door met alle leuke dingen .
    Hartelijke groeten Chris en Elly

• 13 December 2012 - 16:48

Coby Pont:

Jeetje, wat is het weer spannend om jullie reis te volgen. Ik hoop voor jou, Yvonne, dat het een beetje te doen is op die fiets. Veel succes en ik blijf jullie volgen. Groetjes uit Warmond.

• 13 December 2012 - 18:07

Wil Danes:

Ha die Henk en Yvonne,

Jullie beginnen weer goed. Wat een gedoe, maar ik vertrouw erop dat jullie er weer een mooie reis met veel mooie dingen en goede herinneringen van maken. Hier vriest het nu en in het weekend wordt het weer 9 graden. Echt Nederland. Veel plezier en ik zie de volgende verslagen met interesse tegemoet.

• 14 December 2012 - 10:09

Frans En Magda:

Lieve mensen,
    Tis toch wat het zijn altijd de vrouwen het onderspit delven! Maar Yvonne we zijn en blijven het sterke geslacht en met de fiets komt het zeker goed.
    Op de lokale kermis zijn jullie waarschijnlijk een bezienswaardigheid! de nieuwe atractie! Het kan natuurlijk ook geld opleveren! scheelt in de kosten.
    In iedergeval zitten de eerste dagen er op en we blijven jullie trouw volgen.

Lieve groetjes,
    Frans en Magda

• 15 December 2012 - 12:37

Trees Lascaris:

Hi Henk en Yvonne, nou dat begint lekker zeg, maar niet heus. De mensen in arme landen kunnen echt van alles gebruiken; bij mijn broer was uit de camper alle kleren, schoenen en toiletartikelen gestolen. Wel fijn dat jij zo lekker handig bent Henk, maar ik denk dat het voor Yvonne wat ongemakkelijker wordt met fietsen. Moet je toch maar volhouden tot januari. Heel succes. Groetjes, Trees

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Fietsen door Indonesië, van Bali naar Medan

Van Thailand via Cambodja, Vietnam, Laos, Myanmar (Birma) Maleisië en Singapore naar de Indonesische Archipel.

Op deze derde reis naar Zuidoost-Azië gaan we naar Indonesië. We hebben er lang over nagedacht, mede door het feit dat buiten de bekende regio’s en eilanden er niets te vinden is van andere reizigers die een aantal maanden per fiets over de Indonesische eilanden zijn getrokken, het ten sterkste wordt afgeraden en er nogal wat natuurgeweld voorkomt in de vorm van aardbevingen en aardverschuivingen, vulkaanuitbarstingen, hevige regenval, modderstromen en tsunamies. Maar we gaan het toch doen. We willen op Bali starten, daar acclimatiseren, Bali verkennen en vervolgens met de ferry naar Java, een bijzonder eiland, ruim 3 maal zo groot als Nederland en ongeveer 114 miljoen inwoners. We reizen van oost naar west over Java en vervolgen onze reis op Sumatra met 470.000 km2 en 45 miljoen inwoners één van de grootste eilanden ter wereld. Als alles goed gaat vliegen we vanaf Medan de hoofdstad van Sumatra in maart 2013 terug naar huis.

Dat is het plan. Het gaat ongetwijfeld weer een enerverende en indrukwekkende reis worden, maar voorlopig is het doel om alle voorbereidingen te treffen en daar ben ik nog wel even zoet mee.