Thailand op weg naar het zuiden 2 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu Thailand op weg naar het zuiden 2 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu

Thailand op weg naar het zuiden 2

Door: Henk de Kruijf

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

14 Januari 2012 | Thailand, Hua Hin

We vertrekken richting Hua Hin. Yvonne is de hele nacht nog misselijk geweest en ontbijt bijna niets. Ik voel mij iets beter, wat slap in de benen en licht in het hoofd gaan we op pad. Het is alsof we allebei een beetje dronken zijn. Rustig aan fietsen we de 55 kilometer naar Hua Hin. Het weer is goed en de route simpel: de GPS staat op Huau Hin, wind in de rug, de zon opzij, de zee links en de bergen rechts. Om half een rijden we na een groot aantal luxe resorts voorbij te zijn gefietst, alle grote hotelnamen zijn meerdere malen vertegenwoordigd, Hua Hin binnen en vinden een aardig Guesthouse aan de zee of beter gezegd boven de zee. Het is op een pier gebouwd die zo'n 50 meter de zee in steekt. De branding klotst onder onze kamer, op het terrasje zie je tussen de planken de zee. Een heerlijk rustig geluid, het is of ik in Noordwijk op het strand sta. Aan het einde van de dag hebben we trek, eten wat en voelen ons na dagen weer een beetje normaal.

Er zijn duidelijk twee klassen toeristen hier. De gegoeden die in de resorts met de bekende hotelnamen zitten en de klasse daar onder. Op straat loopt duidelijk klasse twee en vooral mannen! Mannen van alle leeftijden maar de meeste ruim boven de zestig met Thaise dames en de meeste jong, ruim onder de dertig of nog veel jonger. Mannen met kale rode hoofden, hele dikke buiken en hele ouwe, slobberige niet echt korte broeken met dunne witte beetjes en grote sandalen met vrolijk geblokte of afzakkende witte sokken en ze kijken er allemaal bij alsof ze de verovering van hun leven hebben behaald. In het guesthouse kun je dames op afroep bestellen. Het guesthouse wordt gerund door vrouwen, zij horen de wensen van de alleenstaande mannen aan die bij hen logeren en even later verschijnt per taxi, lopend of op de brommer de betreffende dame van hun keuze en lopen ze hand in hand de stad in, want er moet wel eerst worden gegeten, er wordt niet voor een uurtje een afspraak gemaakt. Buiten het strand is er eigenlijk niet veel te doen hier, het is Zandvoort en Rüdesheim aan de Rijn bij elkaar. Langs sjokkende mensen waarvan de meeste ruim dertien uur vanuit Zweden of Noorwegen heeft gevlogen om hier met een Thaise dame heen en weer te lopen door de straten van Hua Hin.

We blijven hier twee nachten, gaan nog kennismaken met de schoonvader van onze dochter en gaan dan maar eens goed fietsen. Het eerste stuk naar het zuiden langs de oostkust, de Golf van Thailand dan steken we over en fietsen vervolgens naar Maleisië langs de westkust. We zijn inmiddels halverwege Hua Hin en Phrachuap Khiri Khan, ongeveer 300 kilometer onder Bangkok. Op dit moment zitten we op het strand met de benen in de zee en kijken uit op een berglandschap in zee. Een mooie omgeving om nog heel even ziek te zijn. Maar ik ga nu wel een biertje drinken!

• 14 Januari 2012 - 17:46

Coby Pont:

Ook alle voelen jullie je nog niet helemaal goed, ik krijg toch meer een vakantiegevoel van deze verhalen. Niet meer al die ontberingen, die jullie moeten doorstaan, maar lekker luxe als je van de fiets afkomt. Dat spreekt mij in ieder geval meer aan..... Nog veel plezier.

• 15 Januari 2012 - 17:48

Frans En Magda:

Hoop voor jullie dat het met de gezondheid beter gaat, het oostelijke virus heeft jullie wel te pakken.
    Weer geweldig om te lezen maar aan de andere kant diep triest. We weten dat dit daar gewoon is maar voor ons blijf het niet gewoon.
    Bijzonder om daar jullie dochter haar schoonvader te ontmoeten.
    We blijven jullie volgen.
    Lieve groetjes, Frans en Magda

• 16 Januari 2012 - 16:55

Bea Van Laatum:

zelf waren we 2 weken weg, dus een heel stuk in te halen van jullie verslag. wat hebben jullie veel moeten afzien en gezien. hopelijk is het nu gedaan met dat vele toiletbezoek en kunnen jullie gaan genieten van het eten daar. oh, ja en ook nog een gezond 2012.

• 16 Januari 2012 - 17:53

Marijke:

Vanuit warm Curacao heb ik jullie laatste reisverslagen gelezen. Wat ontzettend vervelend dat jullie zo ziek zijn geweest. Maar wat een aardige mensen die jullie op hun manier wilde helpen. Dat is typisch de plaatselijke bevolking. Wat een raar gezicht die oude dikke kale mannetjes met die jonge vrouwtjes. Jullie hebben in iedergeval weer heel veel gezien en gefietst. En helaas ziek geweest.
    Ben blij te lezen dat het inmiddels weer beter gaat. En hoop dat op jullie reis verdere ziektes bespaart blijven. Hoop dat jullie nog veel mogen fietsen en heeeeeel veel mag zien. Wij gaan ook nog even genieten tot 31 jan. Dikke kus
    Gr. Peter en Marijke

• 18 Januari 2012 - 21:30

Karel & Marianne:

Weer helemaal bijgelezen, op 4 januari weer op Curacao geland. Nederland was heel gezellig en wij hebben volop van Fien genoten, wat is het toch een drolletje. Hier weer meteen vol aan de bak tot einde van de maand, daarna alleen nog als commissaris van het project door. Jullie verslag is weer adembenemend en ik schrok mij natuurlijk het apenlazerus over de val van Von op dat bruggetje, gelukkig geen nadelige toestanden en ja dan die buikloop, daar hoef je dus niet voor naar Thailand, want Marianne en ik hebben ook in Antwerpen op de pot gezeten. Na een stapavond met Luc en Gertie ging het mis, maar na twee dagen alles weer goed. Veel genieten en gewoon gaan met die banaan. Het veel lol en geluk, tot het volgende verslag.

• 19 Januari 2012 - 20:42

Ab En Marijke:

zijn terug van mexico en hebben jullie verslagen, verslagen gelezen. Buikellende voorbij dus niet meer
    uitglijden op het zadel, oh wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Julie zijn wel die-hards hoor, doorzetingsvermogen moet een must zijn in Azie, misschien vinden jullie Holland wel heel saai bij terugkomst, geen onverwachte dingen te beleven. Neem een lekker biertje en als je er al aan toe bent Yvonne een lekkkere whisky, zonder ijsblokjes, is wel aan te raden. Kijken er naar uit meer van deze spannende verhalen te lezen, want ik moet zeggen Henk, je had schrijver moeten worden want dat gaat je beslist goed af met de nodige spanning in het verslag. Heel veel liefs an ons met een dikke knuffel.

• 20 Januari 2012 - 14:21

Gerda:

Hallo llieve broer en schoonzus,
    nicolette en ik zitten lekker aan een wijntje lezen jullie reis verslagen jullie hebben veel ontberingen moeten doorstaan nu maar een beetje genieten van het rijkelui's leven.In ieder geval nog een heel gelukkig Nieuwjaar van ons, Gerda, Nicolette, Piet, Kaylee,Claire. Dikke kussen voor jullie van ons , we houden van jullie.

• 20 Januari 2012 - 17:38

Rinus En Ria:

Hoi Henk en Yvonne,
    Het is vrijdagavond 18.30 uur en zitten gezellie aan de tafel met een glaasje wijn.
    Na het opruimen van de kerstkaarten kwam jullie kaart weer tevoorschijn en bleef op mijn laptop liggen. "Ik ga eens kijken wat deze mensen allemaal meemaken" zeiden wij tegen elkaar.
    We vielen van de ene verbazing in de andere....prachtige foto's en heerlijke reisverslagen.
    We hebben nog niet alles gelezen, maar wel al het meeste. Tsjonge wat een doorzettingsvermogen hebben jullie, zeg! en wat maken jullie een hoop mee!
    Dit soort verslagen en beelden zie je alleen maar in spec.programma's. We kijken daarom altijd heel graag naar Floortje Dessing, die nu in Noord Korea zit.
    Zeg Yvonne, je hebt wel lef hoor om die "money" man zo te overrompelen.
    Hoe zit het eigenlijk met jullie achterwerken? Kan ik al aan de achterwerken van de apen denken?
    Nou nog heel veel plezier en doe voorzichtig aan!!
    We kijken nu al uit naar jullie volgende verslag.

Lieve groet vanuit Warmond, Ria en Rinus