Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Henk de Kruijf

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

06 December 2018 | Thailand, Chiang Mai

Na vijftien uur vliegen komen we met een tijdsverschil van zeven uur de volgende dag vijf december 's morgens om elf uur aan op het vliegveld van Chiang Mai. De zon schijnt uitbundig, het is 28 graden. Wat het weer betreft geen slecht begin. Omdat mijn lopen steeds beroerder gaat had ik op aanraden van Bram Schilperoord die inmiddels ook niet meer zo vast ter been is bij mijn ticket assistentie aangevraagd. Een simpele vraag en een simpele handeling voor de mevrouw die ik bij Singapore Airlines aan de telefoon kreeg. In de praktijk betekent het echter dat gedurende deze lange dag er heel veel mensen met je bezig zijn. Je krijgt eigenlijk een soort VIP behandeling. Ten eerste hoef je nergens te lopen en wordt je met een rolstoel of elektrisch karretje geduwd of gereden. De douaneafhandeling wordt geregeld door de assistent via een aparte balie. Je hoeft nergens in een rij te staan, gaat als eerste het vliegtuig in en wordt door een stewardes naar je stoel gebracht. Bij de tussenlanding staat er weer iemand klaar die je naar de juiste gate brengt en je tot in het vliegtuig begeleidt. Op de plaats van bestemming wordt de bagage en de dozen met onze fietsen van de band gehaald en naar de uitgang gebracht, er wordt een taxi geregeld en tot slot wordt alles achter in het taxibusje gezet en rijden we naar het hotel. Ik had tegen het gesjouw met de fietsdozen wat opgezien maar dat blijkt dus totaal overbodige bezorgdheid te zijn geweest. We zijn er beiden een beetje beduusd van. Je bent natuurlijk wel één hele dag definitief invalide en dat is wel even wennen, maar op de fiets zie je er niets van!

De fietsen zijn goed overgekomen, de dozen zijn heel en we missen niets. Als we de tassen hebben uitgepakt ga ik de fietsen in elkaar zetten dan kunnen we vanavond de stad in om te eten. Na het eten fietsen we terug naar het hotel, drinken nog een biertje op het balkon bij onze kamer en om elf uur liggen we na een lange lange dag eindelijk in ons bedje. We slapen tot de volgende morgen elf uur. Ontbijten kun je in dit hotel zolang het restaurant open is en dat is tot vier uur 's middags. We zijn nog niet de laatste die ontbijt bestellen.

Vanmiddag hebben we Chiang Mai verkend, een stad met vele tientallen tempels. De oude stad, omgeven door een gracht en restanten van de stadsmuur is nog volledig in tact. We drinken koffie in het stadspark. De zon schijnt de temperatuur is aangenaam en het fietsen gaat prima. Onze twaalfhonderd trainingskilometers zijn niet voor niets geweest. Nog een paar dagen acclimatiseren en dan gaan we op weg naar het noorden. Tot nu toe voelt het goed!

• 06 December 2018 - 10:31

Hans En Carlie:

Als een Thaise prins en prinses vervoerd, wat een (extra) luxe !! Maar fijn te lezen dat de reis goed verlopen is en jullie fietsen ook heel en bruikbaar aangekomen zijn. Hebben jullie al de grote markt bezocht ? Wij vonden het 's avonds een hele aparte beleving. Op verzoek van onze zoon zijden stropdassen zien te regelen voor zijn roeiploeg ( 8 man ... ) + stuurtje 9 ). We troffen idd winkeltje op die markt die tenslotte fabricage leverde via zijn zuster die winkel in Bangkok had !
    Hele fijne en rustige voorbereiding en straks hele goed reis. We zijn benieuwd naar de komende verhalen !
    Hartelijke groeten Hans en Carlie

• 06 December 2018 - 13:24

Renate:

Hoi Yvon en Henk,
    Ik zag vanmiddag een mailtje Chiang Mai, en nu flink later met koffie zit ik rustig te lezen. Maar idd goede service! Scheelt veel gesjouw en gemodder. Heerlijke hoffelijkheid. Veel plezier in Chiang Mai!

• 07 December 2018 - 07:19

Magda:

Super te horen dat dit zo voorspoedig is gegaan en .......voor herhaling vatbaar!!
    Genieten jullie nog even van het bijkomen van de jetlag en dan kunnen jullie vol energie de uitdaging weer aan.

vanuit een regenachtig Voorhout lieve groeten.

• 07 December 2018 - 10:52

Ab En Gerda:

Ja zo heeft het ook wel eens voordelen als je slecht ter been bent !!! Maar zet hem, op alle waardering dat jullie dit toch ondernemen.Lieve groet van ons

• 09 December 2018 - 20:18

Karel En Marianne:

Heel veel succes op jullie nieuwe avontuurlijk Thaise fietstocht, vooral plezier en gezondheid gewenst.