Kelheim - Reisverslag uit Kelheim, Duitsland van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu Kelheim - Reisverslag uit Kelheim, Duitsland van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu

Kelheim

Door: Henk de Kruijf

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

19 Augustus 2017 | Duitsland, Kelheim

Het is eindelijk goed weer en we fietsen naar Öhringen. Het eerste deel, de stad Heilbronn uit gaat goed. Het is flink heuvelachtig maar te doen. Tot we bij een doorgaande weg komen waar je niet op mag fietsen en het fietspad voert naar de heuvels de wijnvelden in. Het is zoeken naar de juiste weg. Twee boeren geven antwoord op onze vraag of we op de juiste weg zitten. Ja dat zitten we maar houdt er rekening mee dat het flink werken wordt. We klimmen over een kort stuk van honderd naar tweehonderd naar driehonderd en uiteindelijk naar vierhonderd meter. Die hoogte is niet erg maar het zijn werkwegen voor de wijnboeren en eigenlijk veel te steil om te fietsen. Eindelijk in Öhringen willen we naar de camping zes en halve kilometer ten zuiden van de stad. Yvonne heeft er vijf van gelopen, ze kwam er fietsend niet tegenop. We komen moe en met zere benen aan op camping Seewiese in Pfedelbach-Buchorn. Er is een klein restaurant en je kunt er een biertje en een wijntje kopen. We besluiten nog een dagje te blijven. 's-Avonds worden we overvallen door een zwaar onweer met enorme hoosbuien. We schuilen in de tent en houden de ene stok waar de hele tent aan hangt stevig vast. We passen er met onze twee stoeltjes alle fietstassen, luchtbedden en slaapzakken net in en verlichten de boel met onze zaklantaarns. Een knus en kneuterig tafereeltje waar we een beetje lacherig van worden. We krijgen het idee dat de hele boel de lucht in kan gaan. Uiteindelijk houdt de regen op, gaat de storm liggen en gaan wij moe naar bed. De volgende dag hebben we een lekker rustig dagje op de camping in Pfedelbach. Lekker weer, lekker dagje.
Van Öhringen gaan we met de trein naar Donauwörth. We willen 31 augustus in Wenen zijn en in dit tempo komen we een paar dagen te kort. De trein naar Düsseldorf vertrekt 's-avonds 2 september. Dan hebben we twee hele dagen in Wenen.

Van Donawörth fietsen we naar Neuburg en kamperen op de camping van de roeivereniging DRC Neuburg. Het was een zware dag, veel klimmen en veel te steile fietswegen. We fietsen van Neuburg naar Neustad een prachtige camping, mooie grote weide met veel tafels en bankjes voor de tent-kampeerders. We besluiten op de camping te koken en zetten alles klaar. Net heb ik het campinggasje aangestoken of uit het niets steekt een enorme storm op. Alle spullen worden van de tafel geblazen. Fietsen worden omgeblazen, borden, glazen, eten, campinggasje alles wordt over de camping geblazen. De tent blijkt tegen deze wind niet bestand of we hebben hem niet stevig genoeg vastgezet. De buitentent trekt de haringen uit de grond en dreigt over de camping te weg te waaien. Yvonne stort zich er op en met vereende krachten houden we de boel bij elkaar. Een campinggast komt met een stevige hamer om de tentharingen stevig in de grond te kunnen slaan. En terwijl Yvonne de tent vast probeert te houden zoek ik de haringen weer bij elkaar en sla ze met de aangereikte hamer opnieuw de grond in en verstevig de boel met scheerlijnen. Uiteindelijk is de tent gered en vastgezet met alle beschikbare haringen. Yvonne zit in de tent en pakt alle tassen en spullen van mij aan. Uiteindelijk is alles binnen en gaan wij op onze stoeltjes er bij zitten. We eten brood met het beschikbare beleg als het onweer met de storm terugkomt en de regen losbarst. Maar de tent houdt het nu met alle extra haringen en uiteindelijk kunnen we met een gerust hard gaan slapen.

Wat een gedoe fietsen van Voorhout naar Wenen. De volgende dag nemen we de schade op maar die valt mee, er is niets kapot alleen nat. We stappen weer op de fiets richting Regensburg. Zeven kilometer voor Kelheim stap je over op de boot die je via de Donau naar de stad Kelheim vaart. Daar logeren we in een prachtig Gästhaus met uitzicht op de Donau. Eten 's-middags op een leuk terras aan de rivier en slapen in een heerlijk bed. Morgen maar weer een camping opzoeken.

• 19 Augustus 2017 - 22:28

Ans De Kruijf :

Wat een gedoe zeg, lijkt me zo langzamerhand toch wel genoeg avontuur voor twee bejaarden.

• 19 Augustus 2017 - 22:32

Ans De Kruijf :

De helft weer niet verzonden. Ik begrijp dat we 31 augustus in Wenen moeten zijn. Ik zal het met Gerda overleggen.goede reis verder dikke kus.

• 19 Augustus 2017 - 22:33

Yvonne De Kruijf:

Ja schoonzus, ben het wel met je eens hoor. Maar geweldig als jullie de 31e naar Wenen komen. Ha Ha. Liefs

• 19 Augustus 2017 - 22:33

Yvonne De Kruijf:

• 19 Augustus 2017 - 22:41

Ilonka:

Mijn god ik wordt al moe als ik het lees, toch een behoorlijke onderneming.
    Zijn deze reis volgens mij wel een paar minpuntjes of no Henk!!
    Geniet van wenen, liefs, ilonka

• 19 Augustus 2017 - 22:41

Piet En Garry:

Het zit jullie niet mee, wij kunnen ons er iets bij voorstellen want wij trokken er vroeger ook veel op uit met de tent. Houd moed! Straks in Wenen is het de moeite waard. Het weer wordt ook beter dan kunnen jullie weer genieten op de fiets.

• 19 Augustus 2017 - 23:37

Magda:

Pffffff

• 20 Augustus 2017 - 00:39

Renate:

Holymoly...een beproeving. Het weer zit niet mee om te camperen. Of noem deze reis survival of the fittest

• 20 Augustus 2017 - 10:12

Chris En Jacques:

Hallo moedige wereldreizigers en vrienden uit Pakmeng Beach, wij volgen en lezen jullie (natte) verslagen telkens weer met volle interesse. Je zal het maar ondernemen op jullie leeftijd. Geen haar op ons hoofd dat er aan denkt om jullie voorbeeld te volgen maar toch 'coup de chapeau' voor jullie bovenmenselijke prestaties in goed en slecht weer. Staan jullie nu nog niet in het Guinness World Records Book ? Indien niet, dan wordt het hoog tijd dat ze jullie weten te vinden !!! xx

• 21 Augustus 2017 - 14:05

Lei Scheffer:

Haha jullie zijn echte doorzetters joh. Echt veel pech met de regen. Maar naar regen komt zonneschijn/of een biertje/wijntje toch.
    Geniet ervan saampjes.
    Hartelijke groet,

Lei Scheffer.

• 21 Augustus 2017 - 16:34

Ab Eggink:

Geweldig dat jullie zo genieten,maar afgunstig ben ik zeker niet.
    Het weer zal zo langzamerhand wel omslaan ,bloedheet en windstil.
    Ook daar zullen je wel weer moedig door heen slaan.
    Diep respect voor jullie wilskracht.

Groetjes Ab

• 31 Augustus 2017 - 12:54

Petra:

Jeetje....zit niet echt mee hè???