Laem Son National Park - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu Laem Son National Park - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Hendrik Kruijf - WaarBenJij.nu

Laem Son National Park

Door: Henk de Kruijf

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

31 Januari 2017 | Thailand, Ranong

We zijn in het Laem Son Nationaal Park, een prachtige plek aan de Thaise westkust aan de Andaman zee. We zijn net terug van een fietstochtje door het gebied rond het resort waar we logeren. Ik heb wat foto's gemaakt om je een idee te geven waar we zijn beland: het dorp waar de vissers wonen, de pier en het strand. We hebben de eerste nacht toen we bij het park aankwamen in het resort aan de weg tegenover de ingang van het Nationaal Park gelogeerd. Een vervallen bedoening met een waterpartij waar in het weekend wel gebruik van wordt gemaakt en verder biedt het onderdak aan een aantal dames die hun vleselijke diensten aanbieden aan diegene die daar gebruik van wensen te maken. Het is bijzonder omdat we inmiddels in het moslimgebied van Thailand zijn aangekomen. Dat betekent moskeeën in plaats van Boeddhistische tempels, tot gebed oproepende imams, gesluierde vrouwen die wapperend in de wind op hun brommers rijden en . . . . geen bier meer in de plaatselijke winkeltjes. In deze omgeving verwacht je geen gelegenheid die deze diensten aanbiedt.

Volgens Google is het resort waar we willen logeren "permanent gesloten" en omdat wij ook geen contact met het resort kunnen krijgen besluiten we om vannacht in het wat twijfelachtige onderkomen te logeren en morgen op zoek te gaan naar een onderkomen in het park. Als we willen eten blijkt er helemaal niets te zijn. Op het resort is alles donker op de kamers na die door de dames worden bewoond. Langs de weg bij het resort is ook niets. We melden ons bij het winkeltje aan de weg en de uitbaatster biedt aan eten voor ons te halen. Wij gaan terug naar onze kamer en drinken een biertje op het zitje voor de kamer. Ook dit biertje komt uit de wonderbaarlijke en onuitputtelijke etenstas van Yvonne.

Na een kwartier komt de mevrouw en meneer van het winkeltje met een plateau eten, een grote kom soep en voor ieder een bord rijst met kip, ei en groente, vijftig Bath per persoon. Ondertussen biedt zich een nieuwe klant aan voor een van de dames die een kamer bewoont precies op de plek waar wij zitten te eten. Maar iedereen knikt vriendelijk naar ons en zegt ons goedendag, ook de meneer die bij een van de dames naar binnen gaat. Kortom, het gaat er gemoedelijk aan toe.

De volgende ochtend wordt op de deur geklopt, de mevrouw van het resort meldt de er ontbijt voor ons klaar staat, in het huisje bij de ingang is een tafel gedekt en staat een keurig ontbijtje op ons te wachten: toast, gebakken eieren, sinaasappelsap, boter, jam en koffie. Er hoeft niet voor betaald te worden. De kamerprijs van zeshonderdvijftig Bath is inclusief ontbijt. Voor dit bedrag plus honderd Bath voor het avondeten hebben we gelogeerd, gegeten en ontbeten en iedereen is buitengewoon aardig voor ons geweest. Hoerentent of niet, wij vonden het prima!

Na het ontbijt gaan we het park in, na tien kilometer is het resort, het blijkt niet gesloten te zijn, hij had wat laat gereageerd en de telefoon niet beantwoord, maar we zijn van harte welkom en er is een huisje voor ons gereserveerd. 's-Avonds eten we verse garnalen en een zeebaars met rijst en salade. Het biertje komt uit de koelkast van het resort.

We blijven een paar dagen!

• 31 Januari 2017 - 17:16

Renate:

Hoi,
    Prachtig verhaal, dit blijf je herinneren. Gewoon geen punt van maken, kijken en verwonderen. Fijne reis verder
    Groet Renate

• 31 Januari 2017 - 17:51

Lei Scheffer:

Wow wat weer een verhaal. Verwonderen doe ik zeker :) Groetjes Lei

• 31 Januari 2017 - 18:53

Ab Egginka:

jammer ik had wel foto's verwacht van de dames maar helaas! Net mijn verjaardag gevierd maar deze overnachtingen met eten en drinken had ik mijn familie en vrienden best aan willen bieden voor dat geld. Maar helaas die dingen hoor je altijd te laat .Genieten jullie er dan maar van daar het voor ons niet is weggelegd. Wie weet later?

• 01 Februari 2017 - 18:14

Ans De Kruijf :

Wat een bijzondere plekken bezoeken jullie toch, van een plek waar vrouwen vleselijke lusten aanbieden, tot een hoerenkast. Heel bijzonder allemaal. Die tas van Yvonne ook zo bijzonder. Mooie foto's weer. Veel plezier. Ik geniet van de verhalen en de foto's.

• 09 Februari 2017 - 02:49

Karel & Marianne:

Mooi gebied waar jullie nu zitten en gelijk dat jullie hebben om even heerlijk te genieten van de natuur en de Thaise gastvrijheid. Die garnalen met zeebaars klinkt goed het water loopt ons de bek in! Enjoy it!

Verslag uit: Thailand, Ranong

Hendrik

Hallo, Welkom op henkdekruijf.waarbenjij.nu. Fietsen is een inspannende maar ook een leuke en interessante manier van reizen. Je bent verplicht om de tijd te nemen, want fietsen gaat niet snel en al helemaal niet als je vijftien tot twintig kilo bagage mee moet zeulen. En inspannend, ja dat is het vaak, heuvels, bergen, regen, kou of hitte als je op weg bent kun je niet stoppen omdat het weer of landschap je niet aanstaat. Maar het wordt altijd beter: de bergen houden een keer op, het regent maar zelden dagen achter elkaar en de zon gaat echt weer schijnen. Elke keer als je ergens aankomt is het weer spannend: er moet een slaapplaats worden gevonden en gegeten, altijd is er wel wat te wassen of moet er iets gerepareerd worden en er is geen mecanicien die je fiets schoonmaakt je versnelling bijstelt en de banden op spanning brengten en ook geen soigneur om je benen te masseren. Maar wat is het, waarom doe je het? Is het de uitdaging, de zucht naar het onbekende, de heroïek, mensen ontmoeten, steden en andere landen ontdekken, genieten van een landschap? Het is alles bij elkaar en van alles wat. Het geeft absoluut een kick om na 3.500 kilometer Istanbul binnen te fietsen, of de witte regeringsgebouwen van Budapest te zien liggen als je langs de Donau de stad in komt of naar Parijs fietsen en nonchalant je fiets tegen de Eifeltoren parkeren of tegen het hek van de Sint Pieter in Rome of de Alpen afdalen en met grote vaart Italië binnen komen fietsen en wat dacht je er van om in Cambodja op je eigen fiets de tempels van Angkor te bezoeken of dwars door Ho Chi Minh City, Phnom Pehn of Bangkok te fietsen. Hopelijk geniet je net zo van onze reisverhalen als wij van het fietsen genieten en mocht je op- of aanmerkingen of vragen hebben dan hoor ik dat graag. Veel lees en kijk plezier. Henk de Kruijf